Als ondernemer zijnde ben je natuurlijk gehouden aan allerlei verschillende soorten regeltjes. Een van de regels die je na moet leven binnen het bedrijf is het bijhouden van de tijdregistratie. Nu zien we alleen dat er heel wat ondernemers zijn die hier eigenlijk niet het voordeel van inzien. Behoor jij ook tot deze groep? Lees dit artikel dan zeker even goed door. We hebben het namelijk wat makkelijker gemaakt door de belangrijkste informatie over de tijdregistratie voor jou op een rijtje te zetten!
Wat is de tijdregistratie eigenlijk?
Voordat we ingaan op de voordelen van het bijhouden van de personeel urenregistratie is het handig om eerst eens stil te staan bij deze registratie zelf. Wat is het namelijk vraag je je af? We spreken over tijdregistratie wanneer wordt geregistreerd hoeveel tijd werknemers aan specifieke taken of projecten werken. Er zijn verschillende manieren om tijd te registreren. Als eerste zijn er de handmatige methoden zoals papieren timesheets. Echter kan je ook kiezen voor de digitale methoden, denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een speciale tijdregistratiesoftware. Welke je kiest is natuurlijk volledig afhankelijk van wat je zelf prettig vindt.
Voordelen van de tijdregistratie
Een van de belangrijkste redenen waarom tijdregistratie zo belangrijk is voor jou als ondernemer zijnde is het feit dat het je in staat stelt de productiviteit van jouw medewerkers net even wat beter bij te houden. Door de tijd bij te houden die werknemers besteden aan specifieke taken kan je probleemgebieden in kaart brengen en stappen ondernemen om deze aan te pakken. Als een bepaalde werknemer er bijvoorbeeld consequent langer over doet om een taak te voltooien dan andere teamleden, kan dit erop wijzen dat hij extra training of ondersteuning nodig heeft. Op die manier is het mogelijk om altijd weer op tijd in te grijpen.
Een ander voordeel van tijdregistratie is dat je hiermee in staat wordt gesteld om weloverwogen beslissingen te nemen over de toewijzing van middelen. Door een duidelijk inzicht te hebben in hoeveel tijd werknemers besteden aan verschillende taken, weet je immers waar je jouw middelen het beste op in kunt zetten. Hierdoor kom je nooit meer voor verrassingen te staan maar behoud je de optimale controle over je eigen bedrijf. Om nog niet eens te beginnen over het feit dat je hiermee voldoet aan de laatste wet- en regelgeving.
Ook de tijd goed bijhouden?
Als het goed is heb je dankzij de info uit dit artikel al een beter beeld over de voordelen van het bijhouden van de juiste urenregistratie. Dankzij een professionele tijdregistratie weet je tenminste wel waar iedereen zijn tijd aan besteed en waar ruimte is voor verbetering. Nog veel meer handige tips en tricks leren voor jouw onderneming? Blijf dan zeker even hangen op deze blog. Hier vind je nog veel meer leuke artikelen die je leren hoe je jouw bedrijf naar een hoger niveau tilt!