BlogsInternet

Waarom heb ik een SEO-specialist nodig?

0

Een SEO-specialist is iemand die jou kan helpen met het verhogen van je vindbaarheid in Google. Nu klinkt dat jou misschien wel heel ingewikkeld in de oren. En dat is ook niet zo gek, want de kans is groot dat jouw specialisme ergens anders ligt. Juist daarom is het prettig om een SEO-specialist in te schakelen. In deze blog vertellen we jou waarom. Lees je mee/

Allereerst is het misschien goed om nog even iets meer uitleg te geven over wat een seo specialist nu eigenlijk doet. Want eigenlijk is hij of zij een online marketeer. Een SEO-specialist is dan ook vaak iemand met veel deskundigheid en professionaliteit. Iemand die zich volledig inzet om jou beter online vindbaar te maken. Waarom je dat zou willen? Omdat de meeste bezoekers van een website via een zoekmachine komt. Denk bijvoorbeeld aan Google.

Stel je voor…

Er is een potentiele klant of koper die op zoek is naar bijvoorbeeld trouwboeketten. Hij of zij gaat naar Google en typt in: trouwboeketten. Jij maakt toevallig de mooiste trouwboeketten en hebt hiervoor een website gemaakt. Als er naast jou nog 10 andere mensen zijn die een website hebben, gaat Google de beste resultaten aan de potentiele koper laten zien. Als jij op nummer 11 komt te staan is de kans groot dat de potentiele klant jou niet gaat vinden. Veel mensen blijven namelijk hangen op de eerste pagina. Als jouw website bovenaan komt te staan, is de kans wél groot dat hij of zij op jouw website terecht komt. En dat is juist wat je graag wilt. Want als iemand niet van jouw bestaan af weet, is de kans klaar dat er een deal wordt gesloten.

Hoger in de zoekresultaten komen, noemen we positionering. En dit heeft alles te maken met de juiste content plaatsen, een goede en snelle website hebben maar ook kennis hebben van de technische kant. Met enkel en alleen een blog plaatsen op je website ga je er dus waarschijnlijk niet komen.

Wat doet een SEO-specialist dan precies?

We hadden het natuurlijk net over de SEO-specialist. Hij of zij kan je helpen om hoger te komen. Dit wordt vaak gedaan op basis van zoekwoordonderzoek. Welke woorden passen er bij jouw website en op welke woorden kun jij nog scoren. Dit wordt vaak gedaan op basis van Google Analytics. Daarnaast helpen ze je ook met linkbuilding. Dit houdt in dat je goede en relevante content op slimme plekken hebt staan. Maar bijvoorbeeld ook op andere websites. Hierdoor wordt er meer autoriteit gecreëerd. Met andere woorden: jij bent degene waar ze moeten zijn.

Een SEO-specialist zorgt dus enerzijds voor het optimaliseren van je website. Bijvoorbeeld door de conversie te verhogen. Dit houdt in dat een bezoeker ook daadwerkelijk overgaat op bijvoorbeeld een koop. Daarnaast wordt de website geoptimaliseerd op het gebied van content. En ze helpen je met het verhogen van je geloofwaardigheid en je autoriteit. Al deze puzzelstukjes samen zorgen ervoor dat je beter vindbaar wordt in zoekmachines.

iPhone 13 vs. iPhone 13 Pro: dit zijn de verschillen en de overeenkomsten

Vorig article

Waarom je kipper aanhangers moet overwegen

Volgend artikel

Is dit ook iets voor jou?

More in Blogs