Tech nieuws

Hoe verbeter je jouw positie als ondernemer?

0

Als (startende) ondernemer wil je natuurlijk het liefst dat zoveel mogelijk mensen van jouw bedrijf afweten. Je wilt dat je bereik zo groot mogelijk wordt. Maar hoe pak je dit het best aan? Helaas is slechts mond-op-mond reclame niet genoeg. Met de opkomst van het internet en de verschillende sociale media kanalen is het ook belangrijk om hier aandacht aan te besteden. Wij hebben enkele tips op een rijtje gezet hoe jij jouw positie en naamsbekendheid kunt verbeteren.

Zoekwoorden

Het is uitermate belangrijk tegenwoordig om een goede positie te bemachtigen op het internet. Als jouw bedrijf een bepaald goed verkoopt zoals verzorgingsproducten, hoop je natuurlijk dat een zoekterm als ‘gezichtscreme’ jouw website doorverwijst. Merk je dat dit niet het geval is? Als door gerelateerde zoekopdrachten niet jouw website verschijnt, loop je veel potentiële klanten mis. Je wilt namelijk het liefst op de eerste paar pagina’s verschijnen. Dit kan door SEO uitbesteden. Om meer potentiële klanten naar jouw website te sturen is het belangrijk om aan zoekmachine optimalisatie te werken. Het is niet eenvoudig, maar je kunt het ook uit handen geven. Door de hulp van specialisten komt binnen no time jouw website hoger in Google. Zij weten namelijk precies waar ze mee bezig zijn en hebben jarenlange ervaring en kennis opgedaan.

Sociale media platformen

Vroeger vond marketing alleen nog plaats in de vorm van magazines, posters en flyers. Deze vorm refereert naar offline marketing. Maar sinds de komst van het internet is online marketing onmisbaar. Je kunt je producten verkopen via een webshop, maar wat betreft marketing is er vaak meer nodig. Je wilt als bedrijf namelijk ook naamsbekendheid creëren door het gebruik maken van sociale media. Het is belangrijk dat je jouw visie en identiteit duidelijk maakt onder het publiek. Waar staat jouw bedrijf voor? En wat is nou kenmerkend voor jouw bedrijf, waarin het onderscheidend is van de rest? Dit zijn goede vragen wat je jezelf kunt afvragen. Zodra je dit idee kan overbrengen op de verschillende sociale media platforms, verbeter je jouw positie snel als ondernemer. Denk bijvoorbeeld aan een opvallend en uniek logo. Ook door herhaling van bepaalde kleuren en lettertype creëer je een eigen visuele identiteit. 

Tips voor een (startende) ondernemer!

Vorig article

Klein magazijn? Deze materialen heb je zeker nodig 

Volgend artikel

Is dit ook iets voor jou?

More in Tech nieuws