LinkedIn is een ontzettend populair platform. LinkedIn kent in Nederland vijf miljoen gebruikers en wereldwijd zijn dit er maar liefst 722 miljoen. Van die vijf miljoen Nederlandse LinkedIn gebruikers is zo’n 771.000 dagelijks actief. Dit betekent dat ze iedere dag inloggen, waardevolle bijdragen leveren en actief reageren op de berichten van anderen. LinkedIn kent dus een ontzettend groot bereik. Slim op om in te spelen met jouw advertententies.
Maar is het ook interessant voor jou? Om daarachter te komen, geven we je in dit artikel vijf redenen waarom LinkedIn adverteren interessant is. Daardoor kun jij makkelijker bepalen of dat ook voor jouw organisatie geldt!
1. Een zakelijk netwerk van professionals
Op LinkedIn komen professionals en bedrijven samen om te netwerken en waardevolle connecties te maken met mensen uit hun branche. Het zakelijk medium wordt gebruikt om een baan te vinden, een bedrijf te promoten of successen te vieren in ieders carrière. Dit zorgt ervoor dat LinkedIn erg interessant is voor B2B bedrijven en andere organisaties. De gebruikers vallen deels binnen de doelgroep van deze bedrijven en tegelijkertijd gebruiken de de gebruikers zelf LinkedIn ook voor zakelijke doeleinden. Hier kun je met je advertenties perfect op inspelen. De doelgroep maakt LinkedIn adverteren dan ook een heel ander platform dan bij Pinterest marketing het geval is.
2. Nog iedere dag groei in het aantal gebruikers
Als je kijkt naar Google heeft LinkedIn natuurlijk veel minder dagelijkse gebruikers. Maar je weet op het medium wel heel specifiek mensen te bereiken. Daarnaast is het zo dat het aantal Nederlandse profielen nog iedere dag blijft groeien. In 2020 waren er 4,7 miljoen Nederlandse gebruikers en in 2021 is dat al 5,0 miljoen. Een stijging van 6%! Ook dit biedt natuurlijk kansen.
3. Eenvoudig in gebruik
Een ander voordeel van adverteren op LinkedIn is dat het redelijk eenvoudig is. Je kan deze manier van betaalde advertenties snel onder de knie krijgen. In Google Ads krijg je te maken met oneindig veel soorten strategieën en dit is bij LinkedIn veel minder het geval. Ook als je nog niet helemaal thuis bent in de mogelijkheden van LinkedIn kun je hier eenvoudig en snel mee aan de slag. Voor je het weet heb jij je eerste campagne opgezet!
4. Je kunt je richten op een hele specifieke doelgroep
We hebben het eerder al over de doelgroep gehad, maar het voordeel aan LinkedIn is dat je deze doelgroep ook nog eens heel specifiek kunt bereiken. Zo kun je je LinkedIn advertertentie heel gericht targeten, wat de campagne alleen maar succesvoller maakt. Ter vergelijking, in Google Ads kun je alleen classificeren op tijd en locatie, maar in LinkedIn Ads kun je ook selecteren op onder andere functietitel, branche, interesses en vaardigheden. Hierdoor wordt je advertentie alleen getoond aan gebruikers die écht interessant zijn voor jouw bedrijf.
5. Sterke leadgeneratie
Gebruikers op Facebook en Instagram gebruiken het medium niet met een specifiek doel. Ze scrollen vooral door de feed voor entertainment en om geïnspireerd te worden, maar hebben niet per se een doel. Dit is anders op LinkedIn. Op LinkedIn hebben de gebruikers een doel, waardoor de kans groter is dat ze overgaan op een gewenste actie. Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een contactformulier of het aanmelden voor een webinar. Hiermee zorg je op LinkedIn voor hele sterke leadgeneratie.
Hopelijk heeft dit je overtuigd om gebruik te maken van de mogelijkheden die LinkedIn adverteren biedt. Veel succes met het opzetten van jouw campagne!