Je kunt op het internet terecht voor vrijwel al je aankopen. Het aanbod van online winkels, online veilingen en online warenhuizen is dan ook gigantisch en groeit alleen nog maar door. Dat is op zich een voordeel, maar het maakt het ook wel erg lastig soms om een keuze te maken en erachter te komen welke partijen betrouwbaar en prettig zijn om aankopen bij te doen. Gelukkig zijn er partijen die er tussenuit springen. Een daarvan is Otto.nl. Het online warenhuis is onderdeel van Otto Group en al langere tijd een gevestigde naam in het online aanbod. Het is dan ook een winkel waar je altijd kunt slagen, met uitstekende klantenservice en een prachtig aanbod. We vertellen je alles over dit grote online warenhuis!
Het allereerste begin
Voordat het online warenhuis deze vorm aannam heeft zich heel wat afgespeeld. Het begon in 1949 al. Werner Otto begon een postorderbedrijf waarmee hij alleen schoenen aanbood. Dit speelde zich af in Hamburg. Een met de hand gebonden catalogus is de eerste vorm waarin hij zijn aanbod aan de man probeert te brengen. Van de catalogus worden 300 stuks verspreid en in de catalogus staan 28 paar schoenen op 14 pagina’s. Het bestellen via postorder blijkt in de jaren na de oorlog een schot in de roos. Vanaf het begin af aan werkt Otto met zijn gelijknamige bedrijf aan een merkt dat al snel bekend zal staan om zijn goede service.
In de jaren ’70 blijkt OTTO Duitsland al te zijn ontgroeid. Het merk breidt dan ook uit en door middel van overnames lukt het uiteindelijk om Europees marktleider te worden. 1979 is een belangrijk jaar voor de Nederlandse liefhebber van OTTO, want het merk vestigt zich in dat jaar in Nederland. In Tilburg welteverstaan, waar het nu nog steeds een vestiging heeft.
Mooie cijfers
Het verhaal hiervoor gaat nog even door, want op dit moment is OTTO Group, waar OTTO tegenwoordig onderdeel van is, uitgegroeid tot de grootste homeshopping-organisatie wereldwijd, op Amazon.com na. Tegenwoordig is het niet meer een postorderbedrijf maar vooral ook een online organisatie. In 1998 gaat OTTO online, en in het najaar van 2010 stopt OTTO met de dikke catalogus die zij al die jaren bleven uitgeven. Vanaf het begin dus al. Wereldwijd werken er zo’n 50.000 werknemers voor OTTO B.V.
Online winkelen bij OTTO
Websites als Shopkorting.nl maken het tegenwoordig extra leuk om te winkelen bij OTTO door de mooie kortingen en acties die zij aanbieden. Maar sowieso staat OTTO er tegenwoordig om bekend dat ze een prettig werkende website hebben met een goede service en producten leveren van kwaliteit. Het assortiment is erg uitgebreid en bestaat onder andere uit een grote collectie dames- heren- en kinderkleding, maar ook vind je er van alles op het gebied van sport, multimedia en huishouden. Nog steeds is dat niet alles, want je kunt er ook aankopen doen op het gebied van wonen, slapen, doe het zelf, hobby en speelgoed.
Een bedrijf met een bijzonder rijke geschiedenis dus, en nog steeds een zeer succesvolle online organisatie waar je als klant je hart op kunt halen!