Internet

Nieuwe trend: alles moet nu live zijn op internet

0
Nieuwe trend: alles moet nu live zijn op internet

Het internet is een omgeving waarin trends elkaar in hoog tempo opvolgen. Best lastig om bij te houden, maar daar helpen we je graag bij. We houden je natuurlijk op de hoogte van alle belangrijke ontwikkelingen met betrekking tot het internet. In dit artikel gaan we verder in op de nieuwe trend van het feit dat alles live moet zijn op het internet. Je hebt het misschien al wel gemerkt als je regelmatig online bent. “Live = Life” is een uitspraak die wij al voorbij zagen komen. Waar komt deze trend vandaan? Je leest het hieronder.

Live games

De trend van het feit dat alles live moet zijn op het internet is terug te vinden in meerdere verschillende hoeken binnen het internet. Zo is er een belangrijke trend binnen het online gamen. Er zijn steeds meer websites zoals livecasino.nl waar je live tegen spelers van over de hele wereld kunt gamen. Je ziet dit bij allerlei soorten games. Vooral games waarbij je met echt heel veel gamers in één grote map speelt zijn echt razend populair. Maar ook het voorbeeld dat we net gaven groeit enorm: kansspelen online tegen anderen maar dan live. Met een échte dealer en alles er op en eraan. Alsof je echt in het casino bent maar dan vanuit je luie stoel. Super tof!

Livestreams

Bedrijven spelen altijd handig in op het internet en hebben dan ook deze nieuwe trend ontdekt. Je ziet dan ook steeds meer bedrijven die gebruik maken van live functies zoals livestreams. In plaats van het feit dat bedrijven je vertellen over bijeenkomsten of andere evenementen, laten ze je gewoon real-time meekijken. Je bent er als het ware echt bij. Zo is het mogelijk voor bedrijven om een veel persoonlijkere band op te bouwen met hun doelgroep via online wegen.

Stories en Real-time posten

Die persoonlijke band staat centraal bij live gebeurtenissen op internet. Gamen is natuurlijk een mooi voorbeeld waardoor het gamen zelf echt een extra dimensie krijgt. Maar als consument, of juist als ondernemer, zal je vooral in de dagelijkse praktijk de live aspecten van het internet meekrijgen via platforms die dit ondersteunen zoals de Stories binnen Instagram en posts van bedrijven die steeds meer real-time zijn. Dat houdt in dat deze posts gaan over gebeurtenissen die nog maar een paar uur geleden zijn gebeurt of ze spelen in op een grote trend binnen het internet.

Dit zie je veel terug bij succesvolle grotere merken binnen Nederland. Hun social-webcare team speelt constant in op, meestal grappige, trends binnen het internet of het nieuws in ons land. Vaak attenderen internetgebruikers elkaar op een geslaagde post die op de lachspieren werkt. Een hele goede manier om fans te creëren wat betreft je onderneming, maar ook een manier om als consument een band op te bouwen met een merk waar jij je prettig bij voelt.

Zoals je hebt kunnen lezen zijn live aspecten binnen het internet steeds populairder aan het worden en je zal nu ook beter begrijpen waarom dat voorlopig nog niet zal stoppen!

Dit worden de internettrends in 2019 volgens experts

Vorig article

Goedkoopste anti-virus 2019: Goed genoeg!

Volgend artikel

Is dit ook iets voor jou?

More in Internet