Bepalen wat de beste manier is om klanten aan te trekken is niet altijd duidelijk. Kijken naar hoe andere ondernemingen het aanpakken is daarom geen overbodige luxe. Sowieso moet je de concurrentie in het oog houden maar het kan geen kwaad om eens verder te kijken naar andere sectoren. Eén van die sectoren die de moeite waard zijn, is die van de online gokindustrie. Restricties op het gebied van adverteren weerhouden de online casino’s niet om op andere manieren zich te tonen aan potentiële klanten en een professionele reputatie op te bouwen. Of je nu van gokken houdt of helemaal niet, er vallen lessen te trekken uit de wijze waarop online casino’s aan marketing doen.
Een industrie die maar blijft groeien
De online gokindustrie kent sinds haar ontstaan enorme groeicijfers. Net toen de markt wat verzadigd begon te raken, kwam de lockdown die weer een flinke boost veroorzaakte. Regelmatig duiken nieuwe online casino’s op. Deze nieuwelingen zijn onmiddellijk concurrenten voor de gevestigde waarden. Ze voldoen van bij de start aan de steeds maar strenger wordende regels van de overheden en aan de vereisten van de klanten. Want deze laatste groep wordt kieskeuriger. Hoe meer online casino’s, hoe meer ze beoordeeld worden door experten. Ieder casino hoopt een plaatsje te bemachtigen in de lijstjes met ‘beste casino’s’ die op het internet circuleren.
Mobiel voorop
Het belang van mobiel volwaardig aanwezig te zijn mag niet onderschat worden. Een website hebben die compatibel is met een smartphone of tablet is niet genoeg. Mobiel moet jouw site er anders uitzien dan op PC. 167 miljoen Amerikanen zullen dit jaar via mobiel een aankoop gedaan hebben, zo toont een studie van Statista aan. Online casino’s waren er als de kippen bij om voluit te kiezen voor mobiel. De apps zijn visueel heel aantrekkelijk, gebruiksvriendelijk en snel. Dit resulteerde in een toenemend aantal gokkers die mobiel spelen zonder in te boeten aan spelers die via PC gokken. Er kwamen dus extra klanten bij.
Verleidelijke bonussen
Het eerste wat opvalt als je een online casino bezoekt, zijn de aanlokkelijke bonussen: gratis speelgeld, honderd gratis spins of een automatische verdubbeling van de eerste storting. Je kan niet naast de bonussen kijken. Nieuwe klanten zijn gevoelig voor cadeaus en fikse kortingen. Een welkomstgeschenk voor een nieuwe klant is een must.
Gemakkelijk betalen
De betalingsvormen Visa, overschrijving en de bankapp aanbieden, is niet voldoende. Uit een onderzoek in het Verenigd Koninkrijk is gebleken dat liefst 12 procent van de klanten sinds de start van de lockdown voor de eerste keer e-wallets gebruikt heeft. Er werden 8.000 Britten bevraagd. Je dreigt dus bijna duizend potentiële klanten te verliezen omdat ze niet met Bitcoin, Skrill of andere populaire e-wallets kunnen betalen. Online casino’s waren bij de eersten om het gebruik van e-wallets aan te bieden.
Diversifieer je aanbod
Ook niches kunnen hun aanbod uitbreiden. Online casino’s hebben honderden spelen in hun aanbod. En hoewel je ze kan onderverdelen in tafelspelen, kaartspelen en slots bieden ze deze spelen aan in verschillende thema’s, live of niet live, met of zonder virtual reality… Online casino’s blijven zichzelf heruitvinden en gebruiken snel nieuwe technologie.
Een online casino kan je inspireren om ook jouw onderneming meer in de kijker te zetten en nieuwe klanten te lokken. Als zo’n sterk gereguleerde industrie daarin slaagt, moet het ook mogelijk zijn voor jou. Probeer bovenstaande ideeën uit en je zal zien dat meer klanten de weg naar jouw bedrijf vinden.