Geld

7 tips om geld te besparen met kortingen en bonussen

0

Nederlanders zijn stevige consumenten. Jaar na jaar groeit de binnenlandse consumptie door huishoudens. Online shoppen neemt hier een steeds grotere plaats bij in. Het is duidelijk dat we graag allerlei zaken aankopen, of dat nu in een fysieke winkel is of bij een online webshop. Natuurlijk is er iets wat we nog liever doen dan shoppen: korting scoren.

Tegenwoordig kan je op allerlei manieren gebruik maken van promoties. Als je dit een beetje in de gaten houdt, hou je heel wat geld over. In dit artikel geven we je 7 tips om geld te besparen met kortingen en bonussen.

  • Doe mee aan loyaliteitsprogramma’s

Een loyaliteitsprogramma is een manier om trouwe klanten te belonen voor hun financiële steun. Voor die klanten is het natuurlijk ook leuk dat ze iets extra’s krijgen na hun aankoop. Het geeft hen de motivatie om nog meer te blijven kopen bij die specifieke winkel.

Voorbeelden van een loyaliteitsprogramma zijn:

  • Punten die je kan sparen en later omzetten in een cash tegoed of rechtstreeks kan gebruiken om andere producten aan te kopen
  • Vaste klanten krijgen gepersonaliseerde kortingen toegestuurd
  • Casino bonussen bij een online casino indien je voor een bepaalde totale som hebt gegokt of een bepaald aantal games hebt gespeeld

Je moet je vaak expliciet inschrijven voor loyaliteitsprogramma’s, dus neem altijd de tijd om dit te doen. Als je van plan bent om meer dan eens bij die winkel of dat bedrijf te kopen, is dit een uitstekende manier om geld te besparen.

  • Verwijs je vrienden door

Veel winkels hebben een verwijzingsprogramma. Dit betekent dat jij een cadeautje krijgt als je iemand anders overtuigt om bij die winkel te shoppen. Dit is in feite een vrij kleinschalige vorm van affiliate marketing.

Ben je tevreden over je aankoop, laat dat dan weten op je social media of via mond-aan-mond-reclame. Als je vrienden of familie zich dan aanmelden bij die winkel en jouw naam vermelden, dan krijg je vaak korting of gewoon cash geld als beloning.

Het is een win-win-win voor alle partijen. Jij krijgt een cadeautje, het bedrijf krijgt er een klant bij, en de persoon die jij hebt doorverwezen kan de gewenste producten aanschaffen en genieten van eventuele andere promoties die het bedrijf momenteel heeft lopen.

  • Wacht tot de uitverkoop

Winkels en bedrijven pakken regelmatig uit met solden, een periode waarin producten in afslag staan en waar je dus goeie zaken kan doen. Een uitverkoop valt vaak in vaste periodes, zoals rond kerstmis of in de zomervakantie. 

Alle aankopen die niet dringend zijn, kan je uitstellen tot er een uitverkoop of soldenperiode voorbij komt. Dan kan je dat paar schoenen dat net iets te duur was misschien wel binnenhalen aan de helft van de prijs.

Abonneer je daarnaast ook op de folder of nieuwsbrief (online of offline) van winkels, zodat je altijd op de hoogte blijft van eventuele kortingen.

  • Doe mee aan wedstrijden

Wedstrijden organiseren is zeer goede marketing voor een winkel of bedrijf. Het wekt immers veel belangstelling op en zal veel nieuwe klanten binnenhalen, meer dan genoeg om de kosten van de prijzenpot te rechtvaardigen.

Natuurlijk is de kans klein dat je bij een dergelijke wedstrijd wint (afhankelijk van hoeveel mensen er meedoen), maar iemand moet winnen. Bovendien kost het je doorgaans niets om je in te schrijven. Doe dit genoeg keren en je hebt veel kans dat je gratis producten wint of een mooie korting krijgt.

Je hebt niets te verliezen en veel te winnen. Succes! 

  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Bijna elke online winkel beschikt over een nieuwsbrief. Zo houden ze hun klantenbestand op de hoogte van nieuwe producten en eventuele promoties. Schrijf je dus zeker in voor de nieuwsbrief van alle bedrijven waarbij je regelmatig shopt, zodat je geen enkele promotie misloopt.

Dat is nog niet alles, want vaak kan je ook rekenen op een cadeautje zodra je je inschrijft voor de nieuwsbrief. Je ontvangt bijvoorbeeld 5 euro tegoed of 10% korting op je volgende aankoop. 

Ook als je dus niet van plan bent om meerdere keren bij die winkel te kopen, is het nog steeds een goed idee om je in te schrijven en die korting te gebruiken bij je eenmalige aankoop. Indien gewenst kan je je daarna gewoon weer uitschrijven.

  • Volg de social media van winkels

Social media is alomtegenwoordig. Platformen zoals Facebook, Twitter en Instagram zijn een ideale manier voor bedrijven om hun doelpubliek te bereiken. Zo stellen ze klanten op de hoogte van waar de winkel mee bezig is, welke producten er binnenkort uitkomen, en welke promoties eraan komen. 

Volg de social media van je favoriete winkels. Wanneer ze dan eens een korting of wedstrijd aankondigen, ben jij er als een van de eerste bij. Ook dit kost je niets en het is een goede manier om altijd goede deals te krijgen.

  • Ga op zoek naar kortingscodes

Indien je ooit al eens een online aankoop hebt gedaan, dan ben je het veldje “kortingscode” ongetwijfeld al eens tegengekomen. Met een kortingscode krijg je een vermindering op je afrekening, ofwel een bepaald vast bedrag, ofwel een percentage van de totale som. Bedrijven gebruiken dit om te adverteren via specifieke platformen en om mensen te overhalen bij hen te shoppen. 

Probeer zoveel mogelijk kortingscodes te gebruiken. Je kunt dergelijke codes meestal vinden door de naam van de winkel gevolgd door “kortingscode” in zoekmachines zoals Google te gooien. Er zijn ook gespecialiseerde websites die alle actieve kortingscodes van dit moment verzamelen.

Kortom

Indien je alle 7 tips uit dit artikel volgt, krijg je veel meer waar voor je geld en kan je meer doen met hetzelfde budget. Op lange termijn zullen dergelijke kleine kortingen en promoties je heel wat geld besparen. Elke euro die je niet moet uitgeven, kan je sparen of beleggen.

Waarom is een gokkast zo leuk om te spelen?

Vorig article

Waarom zou je hulp inschakelen bij jou online marketing?

Volgend artikel

Is dit ook iets voor jou?

More in Geld